Skip to main content

faq

Soalan Lazim

hubungi

Hubungi Kami

maklumbalas

Aduan

peta

Peta Laman

Statistik dan Data Terbuka

Statistik 2025


Laporan Pencapaian Piagam Pelanggan 2025

Jan

Jan
Bil Perkhidmatan Menepati Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan Tidak Menepati Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan Jumlah Perkhidmatan
Jumlah Menepati Standard % Menepati Standard Jumlah Tidak Menepati Standard % Tidak Menepati Standard

1.

Menyemak dan memproses pembayaran seperti berikut dalam tempoh 14 hari bekerja dari tarikh penerimaan dokumen yang lengkap:          
a) Pencen Perkhidmatan 282 100% - - 282
b) Ganjaran Perkhidmatan/ Ganjaran Tamat Perkhidmatan/Ganjaran Ikhsan 276 100% - - 276
c) Faedah Ganti Cuti Rehat (FGCR) 368 100% - - 368
d) Elaun Tamat Perkhidmatan Mobilisasi ( ETPM ) 15 100% - - 15
e) Faedah Hilang Upaya (Pencen & Ganjaran) 13 100% - - 13
f) Faedah Kematian Kepada Orang Tanggungan Anggota Tentera yang meninggal dunia dalam perkhidmatan (Pencen Terbitan, Ganjaran Terbitan & GCR)

27

 

100%

-

-

27

 

2. Permohonan Skim Bantuan Kebajikan Veteran (ATM) akan diproses dalam tempoh 3 - 6 bulan dari tarikh terima permohonan yang lengkap.          
a) Sara Hidup (BSH) 419 100% - - 419
b) Sara Hidup 2 (BSH2) 1 100% - - 1
c) Sara Hidup 3 (BSH3) 282 100% - - 282
d) Persekolahan (BSK) 17 100% - - 17
e) Institut Pengajian Tinggi (IPT) 853 100% - - 853
f) Peralatan Pesakit (BPP) 66 100% - - 66
g)Bencana/Kecemasan (BBA) 22 100% - - 22

Feb

Feb
Bil Perkhidmatan Menepati Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan Tidak Menepati Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan Jumlah Perkhidmatan
Jumlah Menepati Standard % Menepati Standard Jumlah Tidak Menepati Standard % Tidak Menepati Standard

1.

Menyemak dan memproses pembayaran seperti berikut dalam tempoh 14 hari bekerja dari tarikh penerimaan dokumen yang lengkap:          
a) Pencen Perkhidmatan 443 100% - - 443
b) Ganjaran Perkhidmatan/ Ganjaran Tamat Perkhidmatan/Ganjaran Ikhsan 465 100% - - 465
c) Faedah Ganti Cuti Rehat (FGCR) 517 100% - - 517
d) Elaun Tamat Perkhidmatan Mobilisasi ( ETPM ) 1 100% - - 1
e) Faedah Hilang Upaya (Pencen & Ganjaran) 32 100% - - 32
f) Faedah Kematian Kepada Orang Tanggungan Anggota Tentera yang meninggal dunia dalam perkhidmatan (Pencen Terbitan, Ganjaran Terbitan & GCR)

33

 

100%

-

-

33

 

2. Permohonan Skim Bantuan Kebajikan Veteran (ATM) akan diproses dalam tempoh 3 - 6 bulan dari tarikh terima permohonan yang lengkap.          
a) Sara Hidup (BSH) 291 100% - - 291
b) Sara Hidup 2 (BSH2) 0 100% - - 0
c) Sara Hidup 3 (BSH3) 96 100% - - 96
d) Persekolahan (BSK) 20 100% - - 20
e) Institut Pengajian Tinggi (IPT) 647 100% - - 647
f) Peralatan Pesakit (BPP) 31 100% - - 31
g)Bencana/Kecemasan (BBA) 14 100% - - 14

Mac

Mac
Bil Perkhidmatan Menepati Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan Tidak Menepati Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan Jumlah Perkhidmatan
Jumlah Menepati Standard % Menepati Standard Jumlah Tidak Menepati Standard % Tidak Menepati Standard

1.

Menyemak dan memproses pembayaran seperti berikut dalam tempoh 14 hari bekerja dari tarikh penerimaan dokumen yang lengkap:          
a) Pencen Perkhidmatan 127 100% - - 127
b) Ganjaran Perkhidmatan/ Ganjaran Tamat Perkhidmatan/Ganjaran Ikhsan 155 100% - - 155
c) Faedah Ganti Cuti Rehat (FGCR) 151 100% - - 151
d) Elaun Tamat Perkhidmatan Mobilisasi ( ETPM ) 6 100% - - 6
e) Faedah Hilang Upaya (Pencen & Ganjaran) 32 100% - - 32
f) Faedah Kematian Kepada Orang Tanggungan Anggota Tentera yang meninggal dunia dalam perkhidmatan (Pencen Terbitan, Ganjaran Terbitan & GCR)

14

 

100%

-

-

14

 

2. Permohonan Skim Bantuan Kebajikan Veteran (ATM) akan diproses dalam tempoh 3 - 6 bulan dari tarikh terima permohonan yang lengkap.          
a) Sara Hidup (BSH) 143 100% - - 143
b) Sara Hidup 2 (BSH2) 0 100% - - 0
c) Sara Hidup 3 (BSH3) 142 100% - - 142
d) Persekolahan (BSK) 30 100% - - 30
e) Institut Pengajian Tinggi (IPT) 300 100% - - 300
f) Peralatan Pesakit (BPP) 39 100% - - 39
g)Bencana/Kecemasan (BBA) 11 100% - - 11

Apr

Apr
Bil Perkhidmatan Menepati Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan Tidak Menepati Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan Jumlah Perkhidmatan
Jumlah Menepati Standard % Menepati Standard Jumlah Tidak Menepati Standard % Tidak Menepati Standard

1.

Menyemak dan memproses pembayaran seperti berikut dalam tempoh 14 hari bekerja dari tarikh penerimaan dokumen yang lengkap:          
a) Pencen Perkhidmatan 172 100% - - 172
b) Ganjaran Perkhidmatan/ Ganjaran Tamat Perkhidmatan/Ganjaran Ikhsan 163 100% - - 163
c) Faedah Ganti Cuti Rehat (FGCR) 231 100% - - 231
d) Elaun Tamat Perkhidmatan Mobilisasi ( ETPM ) 7 100% - - 7
e) Faedah Hilang Upaya (Pencen & Ganjaran) 2 100% - - 2
f) Faedah Kematian Kepada Orang Tanggungan Anggota Tentera yang meninggal dunia dalam perkhidmatan (Pencen Terbitan, Ganjaran Terbitan & GCR)

11

 

100%

-

-

11

 

2. Permohonan Skim Bantuan Kebajikan Veteran (ATM) akan diproses dalam tempoh 3 - 6 bulan dari tarikh terima permohonan yang lengkap.        
a) Sara Hidup (BSH) 158 100% - - 158
b) Sara Hidup 2 (BSH2) 1 100% - - 1
c) Sara Hidup 3 (BSH3) 307 100% - - 307
d) Persekolahan (BSK) 39 100% - - 39
e) Institut Pengajian Tinggi (IPT) 300 100% - - 300
f) Peralatan Pesakit (BPP) 32 100% - - 32
g)Bencana/Kecemasan (BBA) 14 100% - - 14

Mei

Mei
Bil Perkhidmatan Menepati Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan Tidak Menepati Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan Jumlah Perkhidmatan
Jumlah Menepati Standard % Menepati Standard Jumlah Tidak Menepati Standard % Tidak Menepati Standard

1.

Menyemak dan memproses pembayaran seperti berikut dalam tempoh 14 hari bekerja dari tarikh penerimaan dokumen yang lengkap:          
a) Pencen Perkhidmatan 254 100% - - 254
b) Ganjaran Perkhidmatan/ Ganjaran Tamat Perkhidmatan/Ganjaran Ikhsan 268 100% - - 268
c) Faedah Ganti Cuti Rehat (FGCR) 273 100% - - 273
d) Elaun Tamat Perkhidmatan Mobilisasi ( ETPM ) 10 100% - - 10
e) Faedah Hilang Upaya (Pencen & Ganjaran) 0 100% - - 0
f) Faedah Kematian Kepada Orang Tanggungan Anggota Tentera yang meninggal dunia dalam perkhidmatan (Pencen Terbitan, Ganjaran Terbitan & GCR)

10

 

100%

-

-

10

 

2. Permohonan Skim Bantuan Kebajikan Veteran (ATM) akan diproses dalam tempoh 3 - 6 bulan dari tarikh terima permohonan yang lengkap.        
a) Sara Hidup (BSH) 88 100% - - 88
b) Sara Hidup 2 (BSH2) 2 100% - - 2
c) Sara Hidup 3 (BSH3) 209 100% - - 209
d) Persekolahan (BSK) 34 100% - - 34
e) Institut Pengajian Tinggi (IPT) 400 100% - - 400
f) Peralatan Pesakit (BPP) 41 100% - - 41
g)Bencana/Kecemasan (BBA) 4 100% - - 4

Jun

Jun
Bil Perkhidmatan Menepati Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan Tidak Menepati Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan Jumlah Perkhidmatan
Jumlah Menepati Standard % Menepati Standard Jumlah Tidak Menepati Standard % Tidak Menepati Standard

1.

Menyemak dan memproses pembayaran seperti berikut dalam tempoh 14 hari bekerja dari tarikh penerimaan dokumen yang lengkap:          
a) Pencen Perkhidmatan 2052 100% - - 2052
b) Ganjaran Perkhidmatan/ Ganjaran Tamat Perkhidmatan/Ganjaran Ikhsan 2044 100% - - 2044
c) Faedah Ganti Cuti Rehat (FGCR) 2065 100% - - 2065
d) Elaun Tamat Perkhidmatan Mobilisasi ( ETPM ) 24 100% - - 24
e) Faedah Hilang Upaya (Pencen & Ganjaran) 0 100% - - 0
f) Faedah Kematian Kepada Orang Tanggungan Anggota Tentera yang meninggal dunia dalam perkhidmatan (Pencen Terbitan, Ganjaran Terbitan & GCR)

8

 

100%

-

-

8

 

2. Permohonan Skim Bantuan Kebajikan Veteran (ATM) akan diproses dalam tempoh 3 - 6 bulan dari tarikh terima permohonan yang lengkap.        
a) Sara Hidup (BSH) 241 100% - - 241
b) Sara Hidup 2 (BSH2) 0 100% - - 0
c) Sara Hidup 3 (BSH3) 137 100% - - 137
d) Persekolahan (BSK) 27 100% - - 27
e) Institut Pengajian Tinggi (IPT) 300 100% - - 300
f) Peralatan Pesakit (BPP) 38 100% - - 38
g)Bencana/Kecemasan (BBA) 8 100% - - 8

Jul

Jul
Bil Perkhidmatan Menepati Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan Tidak Menepati Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan Jumlah Perkhidmatan
Jumlah Menepati Standard % Menepati Standard Jumlah Tidak Menepati Standard % Tidak Menepati Standard

1.

Menyemak dan memproses pembayaran seperti berikut dalam tempoh 14 hari bekerja dari tarikh penerimaan dokumen yang lengkap:          
a) Pencen Perkhidmatan 115 100% - - 115
b) Ganjaran Perkhidmatan/ Ganjaran Tamat Perkhidmatan/Ganjaran Ikhsan 124 100% - - 124
c) Faedah Ganti Cuti Rehat (FGCR) 169 100% - - 169
d) Elaun Tamat Perkhidmatan Mobilisasi ( ETPM ) 0 100% - - 0
e) Faedah Hilang Upaya (Pencen & Ganjaran) 0 100% - - 0
f) Faedah Kematian Kepada Orang Tanggungan Anggota Tentera yang meninggal dunia dalam perkhidmatan (Pencen Terbitan, Ganjaran Terbitan & GCR)

34

 

100%

-

-

34

 

2. Permohonan Skim Bantuan Kebajikan Veteran (ATM) akan diproses dalam tempoh 3 - 6 bulan dari tarikh terima permohonan yang lengkap.        
a) Sara Hidup (BSH) 202 100% - - 202
b) Sara Hidup 2 (BSH2) 2 100% - - 2
c) Sara Hidup 3 (BSH3) 584 100% - - 584
d) Persekolahan (BSK) 15 100% - - 15
e) Institut Pengajian Tinggi (IPT) 300 100% - - 300
f) Peralatan Pesakit (BPP) 37 100% - - 37
g)Bencana/Kecemasan (BBA) 20 100% - - 20

Ogos

Ogos
Bil Perkhidmatan Menepati Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan Tidak Menepati Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan Jumlah Perkhidmatan
Jumlah Menepati Standard % Menepati Standard Jumlah Tidak Menepati Standard % Tidak Menepati Standard

1.

Menyemak dan memproses pembayaran seperti berikut dalam tempoh 14 hari bekerja dari tarikh penerimaan dokumen yang lengkap:          
a) Pencen Perkhidmatan 358 100% - - 358
b) Ganjaran Perkhidmatan/ Ganjaran Tamat Perkhidmatan/Ganjaran Ikhsan 367 100% - - 367
c) Faedah Ganti Cuti Rehat (FGCR) 371 100% - - 371
d) Elaun Tamat Perkhidmatan Mobilisasi ( ETPM ) 15 100% - - 15
e) Faedah Hilang Upaya (Pencen & Ganjaran) 1 100% - - 1
f) Faedah Kematian Kepada Orang Tanggungan Anggota Tentera yang meninggal dunia dalam perkhidmatan (Pencen Terbitan, Ganjaran Terbitan & GCR)

18

 

100%

-

-

18

 

2. Permohonan Skim Bantuan Kebajikan Veteran (ATM) akan diproses dalam tempoh 3 - 6 bulan dari tarikh terima permohonan yang lengkap.        
a) Sara Hidup (BSH) 206 100% - - 206
b) Sara Hidup 2 (BSH2) 3 100% - - 3
c) Sara Hidup 3 (BSH3) 412 100% - - 412
d) Persekolahan (BSK) 50 100% - - 50
e) Institut Pengajian Tinggi (IPT) 400 100% - - 400
f) Peralatan Pesakit (BPP) 64 100% - - 64
g)Bencana/Kecemasan (BBA) 29 100% - - 29

Sept

Sept

KANDUNGAN SEDANG DIKEMASKINI

Okt

Okt

KANDUNGAN SEDANG DIKEMASKINI

Nov

Nov

KANDUNGAN SEDANG DIKEMASKINI

Dis

Dis

KANDUNGAN SEDANG DIKEMASKINI


Statistik Transaksi Atas Talian

No. PERKHIDMATAN DALAM TALIAN JUMLAH TRANSAKSI TAHUN 2025
Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec Total
1 Semakan Permohonan Kad Veteran 1,944 1,967 1,657 1,415 1,664 1,531 2,084 1,776
2 Aduan Atas Talian 1,245 934 792 512 435 411 436 421
3 Semakan Permohonan Kebajikan 1,660 1,099 665 851 778 751 1,160 1,164

Statistik Bilangan Penerima Pencen Bulanan

Tahun 2025

Bulan Pencen Perkhidmatan Pencen Terbitan Tidak Berpencen
Januari 114,991 31,290 72,924
Februari 115,362 31,493 72,994
Mac 115,371 31,660 73,021
April 115,335 31,753 73,045
Mei 115,267 31,756 72,700
Jun 117,057 31,778 72,548
Julai 116,996 31,888 72,428
Ogos 117,174 31,954 72,336
September
Oktober
November
Disember

Bilangan Pelawat

3418328
Hari Ini: 495
Jumlah Pelawat: 3,418,328

facebook
tiktok
instagram
youtube
location
footer-logo

Pusat Perkhidmatan Setempat (OSC) JHEV ATM

Aras G, Menara TH Perdana, 1001 Jalan Sultan Ismail, 50250 Kuala Lumpur

Tel: 03-2050 8000
Pusat Panggilan: 03-2697 6600

Ibu Pejabat  Cawangan


Hakcipta 2024 © Jabatan Hal Ehwal Veteran ATM